"Ve Yaradan Rab dedi ki, iyi değildir ki insan yalnız olmalı; ona bir yardım yapacağım onunla buluşması için." (Yaratılış 2:18)
<1> Yaradan insanın kimsesiz olması iyi değil demiyor ama O "yalnız" ("tek-bir") olması iyi değil diyor. <2> O zamana kadar insan hala hem erkek hem dişi aynı varlıkta. Yaradan Adem’i erkek ve kadın olarak ayırmaya karar verdi.
"Ve Yaradan Rab zeminin içinden çayırın bütün dört ayaklılarını şekillendirdi, ve havanın bütün kuşlarını; ve onları Adem’e kadar getirdi onun onlara ne isim vereceğini görmek için: ve Adem yaşayan her yaratığa her ne derse, bu sebepten adı oydu. " (Yaratılış 2:19)
<3> Yaradan boyunca hayvanlar içinde vücutlar yapacaktı. Vücutları zeminden (kozmik toz veya Atom) yapacaktı. İlk defa ad kavram ve isimleri adam tarafından yaratılacaktı. <4> Yaradan yaratılacak reklamları ile çağırmaz ama onlara yapıldıkları amaç olarak seslenir. <5> olan isim veren ve sonra bu kendi yaratığın isimlerin tasarımına bağlı olan şeyler adamdır. Bu sona erecek en büyük şeyden önce ve bundan sonra, yaşanacak olan illüzyonunda kalacak. <6> Adam olacak, onun Darının (doğasının) bakışını gözden geçirecek, onun bir veya onun için ne için yapıldı. <7> Ayrıca, bu sureden anlıyoruz ki Yaradan'ın Kendinin onun hangi bir adı yoktur.
<8> Bu nedenle O İbrahim, İshak, ve Yakup'un "Yaradan'ı olarak adlandırılmıştır." Musa O'na isminde, "İşte, İsrail'e gittiğim zaman, ve onlara doğru demeliyim, atalarınızın Yaradan'ı beni üzerinize yolladı; ve onlar bana demeli, O'nun ne? Onlara ne demeliyim? " <9> Ve Yaradan Musa'ya dedi ki, "Ben BENİM:..." (Mısırdan çıkış (Çıkış) 3:13-14). <10> , insanlar olan bir Yaradan'a sahip olmayan kalıcı edince, Kendi adından'yweh aldığından, ki bu doğru telaffuzu var olan dünyada mümkün olmayan bir kuvvet ondan sonra (mantra) bozuk bir telaffuzudur. <11> bir sözcüktür (ateş Sözlük ya da güç gibi) O'nun Kutsal kitabı gibi.
"Ve Adem bütün milletlere yardım etti, ve havanın kuşlarına, ve çaydaki dört dörtlüya; ama Adem için bir yardım bulunamamıştı." (Yaratılış 2:20)
<12> İnsan her şey için bir isim yaratacaktır. <13> Lakin yinede tam ve doğayla birdi- erkek ve dişi. Kendinden küçük bir şekilde düşünebilecek hiçbir şey içinde, çünkü hakkında hiçbir şey hakkında bilgi sahibi değilim.
"VeYaradan Rab derin bir uykunun Adem üzerinde yerne sebep oldu, ve o uyudu: ve o bir kaburga kemiğini aldı, ve gösterimi onun yerinde." (Yaratılış 2:21)
"Ve kaburga kemiğini, Yaradan Rab'in adamdan'ı, yaptı O bir kadın, ve onu adama doğru getirdi." (Yaratılış 2:22)
<14> Dişi ilke (Tabilik) ve erkek ilke (Mantık) bölündü. <15> Bu ilkelerden Yaradan adam ve oluşturmuş.
"Ve Adem dedi ki, Bu şimdi benim kemikmin kemikleri, ve etimin eti: o Kadın diye çağırılmalı, çünkü o Adamın içinden alınmıştı." (Yaratılış 2:23)
<16> Bu yol adam ve kadın günlüğünün iki ve tekrar birleştikleri zaman mükemmel olacaklardır. (androjenik).