İİC - Tablet 10

BÖLÜM III

Asa sözünün yerine getirilmesi:

<1>Kudüs’ün düşmesinden önce birçok Peygamber günahlarından dolayı onlara büyük bir felaketin geleceği konusunda insanları uyardı. O zamanlarda bu Peygamberlerden birçoğu onların bir süre sürgünde kaldıktan sonra tekrar Yahuda’ya geri döneceklerini söylediler.

 <2>Bu her cezadan sonra Yaradan’ın insanlığa, tövbe etmesi ve O’na ve O’nun Kanunlarına geri dönmesi için nasıl şans verdiğini gösterir.   

Mesih’in gelişi üzerine kehanetler:


<3> Yahudiler geri döndükten ve kendilerinin geleneklerinin ve inançlarının bozulmuş olduğunu ve orijinal temele bundan böyle sahip olmadıklarını anladıktan sonra, insanlar onları doğru yola yönlendirecek bir Mesih’e özlem duyar oldular. Bu birçok Peygamber tarafından Mesih’in gelişinin kehanet edildiği zamandır.

<4>Bekleyiş yükselmişti ve Yahudiler’e sembolik dilde birçok kehanet gelmeye başladı. Mesih’in nasıl olacağı ve ne şekilde geleceği üzerine konseptler oluşturmaya başladılar. Kendi oluşturdukları üzerinde bile birçok grup arasında bir fikir birliği yoktu.   

 

Mesih geliyor:


<5>İsa Christ beklenen Mesih olarak geldi. O mütevazi bir şekilde geldi ve Yahudiler’e Cennet’in Hükümdarlığı’nı vaaz etti. Fakat onlar onun Peygamberlerin sembolik olarak tarif ettikleri gibi "bulut"’lardan gelmesini bekliyorlardı. <6>Bu yüzden Yahudiler kendilerinin  konseptlerinden dolayı onun Beklenen Kişi olarak kabul etmediler.

<7>Ayrıca İsa Yahudilerin din adamlarından (Ferisiler ve fakihler) farklı şeyler öğretiyordu. Bu Yahudilerin onu takip etmelerini engelleyici bir bariyer oluşturdu. Yahudiler Mesih’in gelip dini saflaştırmasını bekliyorlardı ama o geldiğinde ve yanlış konseptleri kaldırarak dini saflaştırmaya çalıştığında, ona karşı koymaya başladılar. <8>Bu insanlığa her yeni öğreti geldiğinde ortaya çıkan büyük bir engeldir. Daha önceki dinsel liderlerin konseptleri yeni öğretiyi kabul etmeyi engelleyici bir bariyer olurlar.

<9> Peygamberlerin öğretilerinde farklılıklar olmasının sebepleri iki tanedir: (1) Her Peygamberin görevi farklıdır ve (2) Yeni öğretmenin geldiği zaman insanların bilinçleri eski Peygamberin geldiğini zamankine göre daha yüksek bir seviyededir. Bu nedenden İsa Christ “Eski torbaya yeni şarap koymazsın” demiştir. <10>Ayrıca eğer Mesih gelir ve insanların hali hazırda bildiklerini öğretirse, o zaman onun gelmesine neden ihtiyaç olsun?

 

Yahudaya olan "Asa" sözü yerine getirildi:


<11> Christ’ın gelmesiyle Yahuda’ya verilmiş olan asa’nın ruhani egemenliği ve kralsal (kanunkoyucu) statü sözü yerine getirilmiş oldu. İsa Yahuda kabilesindendi ve o "Yahudilerin Kralı" olarak geldi.

<12>O Yahudaya verilmiş olan "asa" sözünü bitiren "Shiloh" idi. Bu imtiyaza sahip olma hakkı bundan böyle Yahuda’ya ait değildi, "Asa Yahuda’dan ayrılmamalıdır, ne de kanunkoyucu onun ayakları arasından, Shiloh gelene kadar ve insanların toplanması ona olmalıdır " (Yaratım. 49:10).

 

Christ "insanları topladı:"


<13>Daha önce söylendiği gibi, "İsrail Evi" Avrupa’nın batısına ve kuzey batısına taşındı. Hakikaten bu bölge Hıristiyanlığın parladığı ve bütün kayıp İsrail Evi’nin tek bir din altında toplandığı yerdir. Bunlar İsrail tarafından kehanet edildiği gibi “insanların toplanması ona olmalıdır” (Yaratım 49:10) bir araya toplanmış olan "İsrail’in kayıp çocukları" idi.

<14>Ayrıca Aziz Yohanna’nın (St. John) gospel’inde derki:

 

Ve o kendinden konuşmadı: ama o yıl yüksek rahip olarak, o İsa’nın o ulus [Yahudiler] için öleceği kehanetinde bulundu.   


Ve sadece o ulus için de değil, ama ayrıca dışarı dağılmış olan Yaradan’ın çocuklarını da bir olarak toplamalıdır.

(John 11:51-52)

 

<15>Yani, İsa “ o ulus için” (Yahuda Evi) çarmağa gerilmeliydi ve ayrıca “dışarı dağılmış olan Yaradan’ın çocuklarını da bir olarak toplamalı” idi.


<16>Söylendiği gibi, başka amaçlarla birlikte, Christ Yahudileri seçilmiş kişiler olmaktan diskalifiye etmek için gelmiştir. Yahudilere ve Yaradan'ın Plan’ında onların amacının ne olduğu Yahuda (Yahudi) Evi kitabında açıklanmıştır.

<17>Ayrıca, o “insanları bir araya toplamak” için veya kehanet edildiği gibi “Yaradan’ın çocuklarını bir olarak toplamak” için gelmişti -- Yaradan’ın bütün çocuklarını değil ama “dışarıya dağılmış” olanları.

<18>"Ve sadece o ulus için değil" ama o ulustan (İsrail Çocukları) “dışarıya dağılmış olan Yaradan’ın çocukları” için. Bu dışarıya yayılmış ve kaybolmuş olanlar kimlerdir? Bunlar İsrail Evidir. Bunlar Yaradan’ın (Yaratım 28:14) Yakup’un tohumundan dağılacaklarını önceden tahmin etmiş olduklarıdır.

<19>İbrahim oğlunu bile feda etmek üzere Yaradan’a itaat ettiğinde ona verilmiş olan koşulsuz söz ile kutsanacak olanlar bu dışarıya dağılmış olanlardır. Bu söz bir önceki çağın sonuna kadar geçerli olacaktı. Bu ayrıca Muhammet Peygamber aracılığı ile de açığa vurulmuştur:

 

Yaradan İsa’ya şöyle dediği zamanı hatırla: Ben seni takip edenleri Yargı Gününe kadar  inançsızların üzerine tutacağım...


(Kuran Ali'Imran 55)

 

<20>Yargı Günü, içinde doğru ruhani anlayışın doğacağı ve aydınlanmanın başlayacağı (yeniden dirilme) bir sonraki çağın başlangıcıdır.


<21>Yani Christ kendisinin görevini yerine getirmiştir, Yahudiler onu kabul etmemiş gibi gözükse dahi. Yaradan Kendisinin sözlerinin insanların kolayca anlayamayacağı şekilde tutar. Bunun sebebi oldukça basittir, insanlar O’nun Evreni’ne O’nun gibi bakmazlar. O her şeyin bütün resmine sahiptir ve tüm evreni onun hedefine doğru yönlendirmektedir. Fakat insanlar aklın darlığı yüzünden ("benim" ve "senin", "benim ülkem" "benim dinim," "benim tarihim," gibi konseptlerin sebep olduğu) doğrunun sadece bir parçasını görür. Bu yüzden Rab’in işi insanlığa garip gözükür.

<22>Ayrıca, Yaradan Vahiy kitabında (İncil’in son kitabı) deklare etmiştir ki, O’nun işi yedinci Meleğin zamanında kadar bir gizem olarak kalacaktır:

 

               Ama yedinci meleğin sesinin günlerinde… Yaradan’ın gizemi bitecektir, …

 (Vah. 10:7)

Sıradaki!

 

Mission of Maitreya, "Ebedi İlahi Yol"

P. O. Box 44100
Albuquerque, NM 87174

© 2021 Mission Of Maitreya. Tüm Hakları Saklıdır.