İİC - Tablet 3

İbrahim Rab tarafından test ediliyor:
 
 
Ve bunlardan sonra zaman geçti, Yaradan İbrahim’i ayarttı ve ona dedi ki İbrahim: O dedi ki, Gör, işte Buradayım.
 
Ve dedi ki, şimdi oğlunu al, sevdiğin senin tek oğlun İshak’ı ve Moriah topraklarına git; ve sana söyleyeceğim oradaki dağlardan birinde yanmış sunular sun.
 
(Yaratım 22:1-2)
 
 
Ve onlar Yaradan’ın ona söylediği yere geldiler ve İbrahim orada bir mihrap yaptı ve odunlar yerleştirdi ve oğlu İshak’ı sarıp onu mihrabın üstünde odunların üstüne koydu.
 
Ve İbrahim elini uzattı ve oğlunu kesmek için bıçağını aldı.
 
Ve Rab’in meleği ona cennet’ten seslendi...
 
Ve dedi ki, evladın üstüne elini koyma, ona bir şey yapma, şimdi biliyorum ki sen Yaradan’dan çekinirsin, oğlunu geri çekmediğini görüyorum, benden senin tek oğlunu.
 
 (Yaratım 22:9-12)
 
 
<1>Yaradan onun ne kadar bağsız olduğunu görmek için İbrahim’i test ediyordu. Yaradan  geç yaşında O’ndan aldığı oğlunu feda etmesini talep etmişti. <2>İbrahim, hiçbir şekilde bağlı olmadan, bu evrenin arkasındaki gerçekleri tamamen anladığını kanıtladı. O Yaradan’ın ona çocuğu verdiğini ve şimdi de onu geri istediğini kavramıştı. <3>Bir çocuk anne babanın değil, Yaradan'ındır. Bu yüzden, tam anlamıyla boyun eğerek, İbrahim İshak’ı vermeye hazırdı. Bu nedenden dolayı İbrahim Rab’in Niyetine boyun eğmiş olmanın sembolüdür ve buda onun testi nasıl geçtiğidir.
 
 
Ve İbrahim o yerin adını Jehovah-jireh koydu: ve bu güne kadar Rab’in dağında o görülür.
 
Ve Rab’in meleği İbrahim’e cennet’ten ikinci kez seslendi.
 
Ve dediki, Yaradan dediki, kendim yemin ederim ki, sen bu şeyi yaptığın için ve senin oğlunu geri çekmediğin için, senin tek oğlunu:
 
Seni kutsamayala kutsayacağım ve senin tohumunu cennetin yıldızları kadar fazla çoğaltacağım ve deniz kıyısındaki kum kadar ve senin tohumun senin düşmanlarının kapısına sahip olmalı;
 
Ve senin tohumun aracılığı ile dünyanın bütün ulusları kutsansın çünkü sen benim sesime itaat ettin.  
 
(Yaratım 22:14-18)
 
 
<4>Yaradan İbrahim’i bu kadar bağsız ve itaatkar olarak görmekten memnundu. O kendisinin “tek oğlunu” feda etmeye, evde bırakmaya Yaradan’ın hatırı ve talebi için hazırdı. <5>Bu boyun eğmiş olmanın ve herşeyi O’nun Niyeti için feda etme’ya hazır olmanın büyük bir işaretiydi.   
 
<6>Bu sebepten Yaradan oldukça memnundu. O İbrahim’e kayıtsız şartsız kutsama ve söz verdi, bu sefer bir anlaşmaya gerek yoktu. <7>Yaradan “kutsamayla seni kutsayacağım” diyerek onu en yüksek kutsamayla kutsadı. Yaradan onun tohumunu oldukça fazla çoğaltacaktı ve “tohumun senin düşmanlarının kapısına sahip olmalı”." İbrahim'in çocukları aracılığıyla dünanın bütün ulusları kutsanacaktı, hiçbir koşul olmadan, sadece İbrahim'in hatrına.  
 
 Not: Burada İshak İbram’ın (İbrahim’in) “tek oğlu” olduğunun söylendiğini görüyoruz. Tabi biz biliyoruz ki bu doğru değil çünkü İbram’ın (İbrahim) Hacer’den doğma oğlu İsmail de vardı. Kuran Yaradan’ın feda edilmesini istediği oğulun İsmail olduğunu söyler. Gerçekte ise Yaradan İbram’a (İbrahim) her ikisininde feda edilmesini buyurmuştur. Bu tabi ki zorla İsmail’i devre dışı bırakarak İshak’ı yükseltmek için uğraşanlar tarafından İncil’de değiştirilmiştir. Bu Kuran’da düzeltilmiş ve İsmail’de bu olaya dâhil edilmiştir!
 
Sıradaki!
 

Mission of Maitreya, "Ebedi İlahi Yol"

P. O. Box 44100
Albuquerque, NM 87174

© 2021 Mission Of Maitreya. Tüm Hakları Saklıdır.